به نظر میرسد که بزرگترین کمپانی های سازنده گوشی های هوشمند در چین، تنها به فروش خوب در سرزمین مادری رضایت نمیدهند. این شرکت های حالا برنامه های بزرگی برای تبدیل شدن به قوی ترین برندهای بازار جهانی موبایل دارند. به عنوان مثال، هواوی یکی از شرکت هایی است که بدون هیچ رمز و رازی اعلام کرده که قصد دارد در آینده ای نزدیک به بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند در جهان تبدیل شود، در همین حال شیائومی، اوپو و ویوو نیز گام های بلندی برداشته اند و میزان فروش محصولات خود در خارج از کشور را بالاتر برده اند. به نظر میرسد که پیشرفت در بازار خارج از کشور، استراتژی کلیدی همه برندهای چینی در سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

شیائومی به عنوان یکی از معروف ترین برندهای چین در زمینه تولید گوشی های هوشمند؛ تمرکز ویژه ای در بازار هند داشته است، در کنار هند، در دیگر بازارها هم تا حد کمی پیشرفت حاصل کرده است و فروش محصولاتش را از ۱۲۵ میلیون به ۱۵۰ میلیون دستگاه رسانیده است. علاوه بر این، شیائومی تعدادی گوشی لوکس نیز معرفی کرده است که امیدوار است به کمک آنها وضعیت بازار را بهبود بخشد.

اوپو و ویوو هم به تازگی رشد آرامی در وضعیت فروش خود داشته اند. به منظور تغییر بیشتر، هر دو شرکت با معرفی گوشی های خوش قیمت و اقتصادی و با تکیه بر ویژگی های متمرکز بر هوش مصنوعی در آنها، تلاش می کنند تا در ادامه سال ۲۰۱۸ بازار گوشی های میان رده را هدف خود قرار دهند.

در میان برندهای چینی، هواوی با بلندپروازی های مدیران خود گام بزرگی در بازار دنیای موبایل برداشته است و با فروش ۱۵۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۷، با فاصله بسیار اندک از اپل در جایگاه سوم پرفروش ترین گوشی های جهان قرار گرفته است. با توجه به اظهارات منابع داخلی، هواوی اعلام کرده است که قصد دارد در سال ۲۰۱۸ تعداد ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند در جهان به فروش برساند. هدف بعدی این شرکت تصاحب جایگاه اپل است. حالا با معرفی پرچمداران سری P20 با دوربینی فوق العاده و ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی، هدف آنها چندان دور از دسترس به نظر نمیرسد. مسلماً این گوشی های نقش مهمی در جذب مشتری برای هواوی ایفا خواهند کرد.

خبر بدی که اخیراً بازار هواوی در آمریکا را تحت تأثیر منفی خود قرار داد، انصراف دو اپراتور AT&T و ورایزن از همکاری با این شرکت، به دلیل فشار سیاسی دولتمردان این کشور بود. بدون دسترسی آسان مشتریان آمریکایی به محصولات هواوی، این شرکت اعلام کرده که تسلیم نمی شود و حتی بدون بازار آمریکا به موفقیت های خود ادامه خواهد داد.

نظر شما در خصوص آینده برندهای چینی در بازار جهانی چیست؟ آیا با وجود نگرانی هایی که دولت آمریکا از همکاری هواوی با دولت چین دارد، آیا این برند می تواند در عرصه جهانی اعتماد کاربران را بدست آورد یا خیر؟