این روزها گوشی های هوشمند تغییراتی را در خرید ما ایجاد کرده اند و اینستاگرام نیز با ۸۰۰ میلیون کاربر، اخیراً تغییراتی را در برند ها و فروشگاه های معتبر ایجاد کرده است. این قابلیت جدید تاکنون در انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان، استرالیا، برزیل، کانادا و اسپانیا در اختیار برندها و فروشگاه های معتبر قرار گرفته است و کاربران به راحتی می توانند از طریق اینستاگرام به خرید بپردازند.

این تکنولوژی که در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ در ایالات متحده عرضه شد و به برند ها و فروشگاه های معتبر اجازه می دهد تا بر روی محصولات، تگ هایی را مانند قیمت، برند و لینک اطلاعات بیشتر در مورد لباس ها را قرار دهند در نتیجه با کلیک بر تگ هر محصول وارد بخش خرید آن محصول خواهید شد.

در واقع هنگامی که کاربر برای خرید بر روی محصول کلیک می کند، تگی همراه با قیمت ها و لینکی به یک صفحه جدید درون برنامه برای اطلاعات بیشتر محصول را مشاهده می کند. در نهایت دکمه “Shop Now” نیز کاربران را به صفحه محصول در فروشگاه اینترنتی آنلاین خود هدایت می کند. به این معنا که شما از طریق عکس های موجود در اینستاکرام به صورت کام به گام به صفحه ی خرید آنلاین هدایت خواهید شد و این قابلیت در اینستاگرام فوق العاده است.

تاکنون کاربران انگلیسی توانسته اند از ۲۰ فروشگاه و برند از این طریق بهره ببرند که می توان به J.Crew، Marks & Spencer، Kate Spade، Heidi Klein، mahabis و Topshop اشاره کرد. ارین روی، مدیر فروش و بازاریابی دیجیتال، گفت: “اینستاگرام همیشه یک پلت فرم عالی است که از طریق آن می توان محصولات را نمایش داد و با مشتریان در تعامل بود.” او همچنین معتقد است که قابلیت Shop در اینستاگرام سطح کاملاً جدیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد و خرید و فروش را در دست خواهد گرفت. جیم سکیورز، مدیر بازرگانی اینستاگرام نیز در گزارشی اعلام کرد: “مردم هر روز به اینستاگرام سر میزنند و صفحات فروشگاهی زیادی را دنبال می کنند تا محصولات جدید و مورد علاقه خود را کشف و خریداری کنند.”

به طور کلی این تجربه یکی از بهترین بروزرسانی ها و تجربه های اینستاگرام خواهد بود و قطعاً نظر بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. چرا که تاکنون باید در زیر محصولات به دنبال قیمت و شیوه ی سفارش آن می گشتیم. اما این قابلیت در اینستاگرام مانند گشت در یک سایت فروش آنلاین است.